مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آذر 1399 ساعت 04:552020-11-21سياسي

هفتانه کتاب- 120| دعبل و زلفا، عاشقانه های شاعری در زمان عباسی


کتاب دعبل و زلفا، نوشته ی مظفر سالاری، ماجرای عاشقانه میان دعبل و همسرش زلفا را روایت می کند اما این کتاب خود را محدود به عشق میان آن دو نمی کند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، دعبل خزاعی از مشهورترین شاعران و مدیحه سرایان اهل بیت بود که در زمان خلافای عباسی، طی قرن دوم و سوم هجری می زیست؛ کتاب دعبل و زلفا نوشته ی مظفر سالاری، ماجرای عاشقانه میان دعبل و همسرش زلفا را روایت می کند.

 اما این کتاب خود را محدود به عشق میان آن دو نمی کند؛ بلکه در کنار آن، سعی می کند شرایط اجتماعی سیاسی آن دوره را بازسازی کند؛ یعنی نویسنده هم تخیل خود را به کار گرفته است و هم از تاریخ بهره برده است تا رمانی تاریخی داستانی پدید آورد.

 با جلو رفتن رمان، نویسنده می کوشد مسائل اعتقادی و دینی را تا آن جا که ممکن است در بافت داستان تشریح کند؛ این کتاب امکان آشنایی با دوستان و دشمنان اهل بیت در دوره مورد نظر را نیز فراهم می کند.

در قسمتی از این کتاب جذاب می خوانیم: دعبل دوست داشت زلفا را از او بخواهد، اما چنین نکرد؛ نمی پسندید پس از رد شدند خواست آزادی امامش، چیز دیگری بخواهد؛ اگر درخواست دیگری می کرد به معنای پذیرفتن سخن هارون در توجیه زندانی کردن موسی ابن جعفر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفتانه کتاب- 120| دعبل و زلفا، عاشقانه های شاعری در زمان عباسی

هفتانه کتاب- 120| دعبل و زلفا، عاشقانه های شاعری در زمان عباسی